torstai 23. tammikuuta 2014

Nörtillinen orgasmi joka ei pitkälle kantanut

Olin aikaisemmin kirjoittanut ennen vanhaan pelaamastani Windowsille tehdystä vuoropohjaisesta sotastrategiapelistä The Operational Art of Warista (TOAW). Melko äskettäin eräs vanha yhdistystuttuni, josta käytän nimitystä cylon, oli tuonut minulle tyttäreltään saamansa ikivanhan kannettavan laitettavaksi. Koska kone oli alun perin suunniteltu Windows XP:llä käytettäväksi, me päätimme, että minä asennan siihen tilalle jonkin Linuxin levitysversion. Microsoftin tuki Windows XP:llehän loppuu aivan kohta 8. huhtikuuta, joten oli oikeastaan pakko jo alkaa ajatella tulevaisuutta.

Maanantaina sitten kävin läpi erilaisia Linuxin levitysversioita, ja joku harva niistä vain näytti sopivan tähän vanhaan koneenromuun. Sain sitten päähäni asentaa koneeseen TOAW:n kokeillakseni, toimiiko se siinä. Ja se toimi. Olin unohtanut jonkin verran pelimekaniikasta, mutta sain hyvin testattua pelin toimivuuden koneessa. Olin erittäin onnellinen. Oli kuin olisin kirjaimellisesti erehtymätöntä Jumalan sanaa ihmetellyt päivin ja öin.

Tänään soitin yhdistystutulleni ja ensi töikseni ilmoitin pitäväni hänen koneensa virkistyksellisistä syistä. Saman tien päätin kuitenkin kuunnella kohtuuden ääntä ja sanoin hänelle, että asennan siihen kohta valitsemani Linuxin levitysversion.

Itku lyhyestä ilosta.

...
PS 18.6.2015: Voit myös halutessasi käydä lukemassa puolitoista vuotta tuoreemman samaa aiheetta liippaavan blogimerkintäni Windows XP asennettu PC-tietokoneeseen vuonna 2015!.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti