keskiviikko 14. toukokuuta 2014

Ketä äänestän näissä eurovaaleissa

Kävin äsken läpi Ylen Areenalta useiden eurovaaliehdokkaiden haastattelut. Oikeastaan vasta nyt päätin, ketä henkilöä äänestäisin. Puolueen jolla on sopiva aate olin valinnut jo aikaisemmin.

Katsoin Muutos 2011 -puolueen Kyuu Eturautin haastatteluvideon, ja päädyin siihen, että äänestän häntä. Kyuu on nörtti, joten hän kiinnittää huomiota siihen, mikä toimii. Ja kun olen lueskellut hänen kirjoituksiaan miehen blogissa, niin voin sanoa tietäväni tarpeeksi jo ehdokkaasta. Olen itse häntä hieman arvokonservatiivisempi, mutta enköhän pysty elämään sen kanssa, että äänestän itseäni arvoliberaalimpaa henkilöä vaaleissa.

Kyuun nettisivuja pääset katsomaan täältä.

Tietenkin katsoin myös maahanmuuttokriittisyyden grand old manin, Perussuomalaisten Jussi Halla-ahon haastattelun. Hallis puhui ihan hyvin. Ja lopussa muikea hymy.

Yksi hyvä tuttuni kertoi juuri, että aikoo äänestää Persujen Sampo Terhoa. Kävin katsomassa hänenkin haastattelunsa. Myös Terho esitti hyvin asiansa. Olen miehen ulostuloja arvostanut ennenkin. Minusta hän sopisi hyvin Persujen uudeksi puheenjohtajaksi.

Katsoin myös muutaman muun haastatteluvideon, mutta en viitsi listata niitä tässä.

PS vielä saman vuorokauden sisällä: Olin mainostanut tässä merkinnässäni myös Piraattipuolueen puheenjohtajaa Harri Kivistöä. Sain kuitenkin tietää, että hän ei eräässä minulle tärkeässä asiassa ole tarpeeksi asiapitoinen. Mainittakoon silti tässä vielä, että Piraateissa on oikeasti se hyvä puoli, että he sananvapaus- ja muissa yksilönvapausasioissa ovat suurin piirtein yhtä loistavia kuin Muutoksenkin jäsenet.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti