maanantai 13. elokuuta 2012

Elämäni on ollut intertekstuaalista

Elämäni oli yhteen aikaan intertekstuaalista, sillä Vitus Pullo kutsui minua aikoinaan Tom DiNozzoksi. Nimi DiNozzo viittaa Tony DiNozzoon, joka on yhtenä päähenkilönä yhdysvaltalaisessa NCIS-televisiosarjassa. Sarjan nimen NCIS-lyhenne tulee sanoista Naval Criminal Investigative Service, eli sarjassa on kysymyksessä laivaston oma poliisiyksikkö.

Minä olin Pullon mielestä Tony DiNozzon alter ego, koska tämä kuten minäkin tykkää harrastaa elokuvien ja tv-sarjojen lainaamista puheessa. Puhumattakaan kohtuullisesta huumorin kukan viljelystä. Tony DiNozzoa sarjassa esittävä Michael Weatherly on myös suurin piirtein minun ikäiseni.

Tony DiNozzo eroaa minusta siinä, että hän on epäkypsempi ja hieman komeampi ja terveempi. Lisäksi hänellä lienee paremmat rikostutkijan taidot kuin minulla. Toisaalta hän on mielikuvitusolento.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti