sunnuntai 19. toukokuuta 2013

Reilun kaupan cappuccino

Vuosien ajan olin tavannut nauttia Van Houtenin Reilun kaupan cappuccinoa. Nautin sitä ennen kaikkea palkitakseni itseni aina silloin, kun olin jaksanut ja viitsinyt lenkkeillä Lammaslammen ympäri. Ja tämä cappuccino oli myöskin aika hyvää. Äskettäin minua kuitenkin kohtasi katastrofi. Paikallinen eli Myyrmäen S-market lopetti Van Houtenin Reilun kaupan cappuccinon myymisen.

Olin melko äskettäin löytänyt jostain tiedon, että Lidlissä myytäisiin Reilun kaupan pikacappucinojauhetta myös. Yksi tuttuni oli sitten tuonut minulle Kaivokselan Lidlistä purkillisen Fairglobe-merkkistä cappuccinojauhetta. Tänään maistoin siitä tekemääni cappuccinoa. On ihan kelvollista. Saattaa vaatia sokerinlisäystä, mutta yritän kuitenkin välttää sitä. Lisäsin kuitenkin maitoa, sillä niin olen tavannut tehdä ennenkin. Lisämaito tekee mausta jotenkin pehmeämmän.

Minulle ei tuottaisi vaikeuksia hakea itsekin Reilun kaupan cappuccinojauhetta Kaivokselasta. Se toisi vain jonkin verran lisäkävelymetrejä samoilla reissuilla kun käyn Myyrmäessä. Toki reitille osuu yksi jyrkkä ylämäki. Yksi toinen tuttuni, jolla on auto käytössä, oli myös luvannut auttaa minua ainakin joskus cappuccinonhankinnassa. Jatkossa aion tutkailla asiaintilaa muistakin reittieni varrella olevista kaupoista.

...
Lisäys 20.5.2013: Reilun kaupan sivustosta voi sitten käydä kyttäämässä, että mitä Reilu kauppa on, jos asia ei ole yhtään tuttu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti