lauantai 26. lokakuuta 2013

Olutraide-uni

Näin melko äskettäin seuraavanlaista unta:

Olin järjestellyt eräänlaisen olutjunan junaraiteelle. "Juna" koostui varsin isosta määrästä olutpulloja, jotka olivat erittäin pitkässä jonossa jonkinlaisen matalan alustan päällä. Kutsun sitä jatkossa vaunustoksi. Minun piti työntää olutvaunusto tietylle reitille menemään. Huomasin kuitenkin, että raide oli kannaltani väärällä lailla tietyssä paikassa. Minun piti juosta kauas toiseen päähän vaunustoa ja työntää sitä riittävässä määrin takaisinpäin, jotta voisin vaihdetta käyttämällä saada "junan" kääntymään haluttuun suuntaan.

Rupesin työntämään vaunustoa takaisinpäin. Ensi alkuun paikalla oli liikaa jonkinlaista muovirojua. Siistin sitä pois, jotta vaunusto alkaisi liikkua kunnolla. Kun se oli taas liikkeellä, mutta toiseen suuntaan, minä lähdin juoksemaan vaihteelle päin. Ennen kuin olin ehtinyt vaihteelle asti, näin tulosuunnassa tapahtuvan jotain ikävää. Nimittäin raide kulkikin autotien keskiviivan paikalla, ja yksi autokuskeista jostain syystä olikin päättänyt vaihtaa joksikin hetkeksi kaistaa. Se ajoi "junani" ylitse. Totta kai siinä lähti useampi olutpullo lentoon, ja lisäksi autosta lähti yksi renkaista irti. Se ei näyttänyt kuitenkaan haittaavan menoa, sillä auto jatkoi matkaa kuin mitään ei olisi tapahtunut.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti