sunnuntai 8. joulukuuta 2013

Olutta päähän -uni

Näin torstain ja perjantain välisenä yönä seuraavanlaista unta:

Olin joidenkin tuttujen kanssa jossain kapakassa. Tuttuni rouva X meni sitten ennen aikojaan hakemaan minulle ja jollekin muulle olutta. En itse ollut vielä lopettelemassa edellistäkään, joten tämä oli paha rasti. Tämän vuoksi kaadoin hänen tuomaansa olutta jonkin verran hänen päähänsä. Unessa tunsin kuitenkin ilmeisesti teostani pientä huonoa omaatuntoa, koska ilmoitin voivani nauttia siitä pullosta, jonka sisältö oli vähentynyt päähänkaatamisen vuoksi.

Ja myöskin tiedän, mistä syystä näin tällaisen unen. Torstaina minulta oli epäonnistunut vapaaseurakunnan tilaisuuteen meno. Olin kertonut siitä puhelimitse myöhemmin rouva X:lle. Myöhemmin illalla tämä soitti minulle ollessaan luultavasti pienessä humalassa. Hän sanoi minulle silloin mielipiteensä olevan, että "oikea Jumala" oli estänyt minua pääsemästä kirkkoon. Rouva X ei itse periaatteessa ole kovin kristitty, joten tämä hänen lausuntonsa oli sikäli vähän ihmeellinen. Minua kuitenkin se pikkaisen vitutti. Mutta onneksi oluen kaataminen rouva X:n päähän oli ollut vain unta!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti