maanantai 26. toukokuuta 2014

Halla-ahon varamies eduskuntaan, ja Yle teki tästä sitten jutunkin

Valtakunnan virallinen julkisrahoitteinen propagandatuutti Yleisradio oli tehnyt eräänlaisen uutisen europarlamenttiin eduskunnasta siirtyvän Jussi Halla-ahon tilalle eduskuntaan nousevasta varamies Mika Raatikaisesta.

Raatikainen sanoo suhtautuvansa pakkoruotsiin eri lailla kuin Halla-aho: "Kaikki mikä perustuu vapaaehtoisuuteen, on aina parempi. Mutta en minä ole liittynyt pakkoruotsin vastustajiin. Ruotsin kielen asema on vähän kaksipiippuinen juttu", mies sanoo. "Ymmärrän, ettei Itä-Suomessa sitä oikein tarvita, mutta siinäkin on sitten omia ongelmia, kun ihmiset muuttavat Suomen sisällä."

Mika Raatikainen sanoo myös, ettei ole nuiva: "En ole nuiva. Varmaan jollain tavalla olen kriittinen, mutta en minä voi olla nuiva: Minulla on libanonilainen vaimo, äitini on suomenruotsalainen ja lapseni ovat käyneet koulunsa ruotsiksi. Lisäksi olen ollut itse töissä ulkomailla 10 vuotta." Ja näin Ylen asiakkaat saivat sanavarastoonsa uuden sanan.

Raatikaisella näkyy olevan omituinen näkemys nuivuudesta, ja hän lienee saanut sen Perussuomalaisten poliittisilta vastustajilta. Kun monilla nuivilla ihmisillä on ulkomaalaisperäisiä puolisoita tai muita sukulaisia tai ystäviä. Ja ulkomaalaisperäisetkin ihmiset saattavat olla nuivia. Esim. kotkalainen kunnanvaltuutettu Freddy Van Wonterghem on sekä nuiva että belgialaissyntyinen. Minun vanhempi pikkuveljeni taas on naimisissa kiinalaisen naisen kanssa ja hänellä on myös kiinalainen tytärpuoli. Ja pienemmällä pikkuveljelläni on kiinalainen tyttöystävä. Molemmat veljeni ovat myös matkustelleet maailmalla paljon. Ja ovat nuivia. Isämme oli lentokonemekaanikko (minä itse olen siihen nähden kyllä matkustellut suhteellisen vähän).

Nuivuus tarkoittaa yksinkertaisesti oman maan ja kansan kunnioittamista ja rakastamista ja hallitun ja sellaisen maahanmuuton kannattamista, joka ei pahemmin rasita sen enempää yhteiskuntaa, suomalaisia kuin talouttakaan.

Yle lainasi uutisessaan myös Raatikaisen libanonilaissyntyistä vaimoa Stacy Makhoulia (lausutaanko sukunimi "Makhoul" vai "Makhul", siinäpä kysymys): "Jos joku kohdistaisi maahanmuuttokritiikkinsä suoraan minua kohtaan, niin silloin minun olisi vastattava. Mutta julkisessa keskustelussa esitettyjä kantoja en voi ottaa henkilökohtaisesti." Omaa taustaansa Makhoul ei suostu häpeämään. "Olen äärimmäisen itsevarma ja ylpeä taustastani. Jos joku kysyisi, niin sanoisin heti olevani libanonilainen – ja tulen aina olemaan. Jos se on hänelle ongelma, niin ratkaiskoon ongelmansa ihan itsensä kanssa."

Kumma että Yle suitsuttaa Mika Raatikaisen vaimon libanonilaisuuden ihanuutta, mutta se ja kaikki edistykselliset Suomessa taas ovat sitä mieltä, että kantasuomalaisten tulisi oikeastaan hävetä suomalaisuuttaan. Mutta Stacy Makhoulin tapaan minäkin olen ylpeä syntyperästäni. Häntä mukaillen voin sanoa näin: "Olen äärimmäisen itsevarma ja ylpeä taustastani. Jos joku kysyisi, niin sanoisin heti olevani suomalainen – ja tulen aina olemaan. Jos se on hänelle ongelma, niin ratkaiskoon ongelmansa ihan itsensä kanssa."

Vastaan Stacy Makhoulille seuraavalla tavalla täysin nuivasti: "On hienoa, jos maahamme muuttaa maatamme hyödyttäviä maahanmuuttajia. Ne taas jotka eivät halua sopeutua Suomeen ja ylipäätään ne jotka pitävät tavallisia suomalaisia ali-ihmisinä, saavat minusta pysytellä poissa. En halua Suomeen sen enempää turvapaikkaturisteja kuin muslimeita taikka uusnatsejakaan. Asialliset ihmiset toivotan tervetulleiksi."

Mika Raatikaisessa on minusta kyllä epäilemisen aihetta siinä, että hän näyttäisi haluavan jatkaa suomalaisten rasittamista edelleen pakkoruotsilla, vaikka esittää muodollisesti kriittistä. 

terveisin ei-Persu

Lopuksi jakaisin muutaman linkin tämän merkinnän aiheeseen liittyviin teksteihini. Oi, katso:

Pakkoruotsia ja muita kieliä, kuten ganda

Jussi Halla-aho, pahuuden lähettiläs

Monikulturismi ja nuiva aate (teksti nettisivuillani)

Hommaforum, "nuiva" keskustelupalsta (teksti nettisivuillani)

4 kommenttia:

  1. Terve,

    Olen tulossa Helsinkiin Elokuun alusta muutamaksi päiväksi ja jos sinulta liikenee aikaa, voin tarjota muutaman oluen siitä hyvästä, että olen viihtynyt töissä mukavasti blogiasi lueskellessani.

    Terv.,

    E.P.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, olen ihmiskammoinen, mutta kuitenkin. Elielinaukion Vltava voisi olla hyvä paikka. Jos sinulle käy, niin otan yhden kaverini mukaan, koska hänelle Vltava on tärkeä.

      Poista
  2. Olen liikkeellä vaimoni kanssa, ja näin saan pienen hengähdystauon, kun hän käy sukuloimassa tätiensä luona. Kaverit ovat tervetulleita, mutta en lupaa ostaa hänelle olutta marginaalisen budjettini vuoksi. Vltava on hyvä paikka; sovimme tarkemman ajankohdan tuossa heinäkuun puolenvälin hujakoilla.

    Terv.,

    E.P.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hän maksaa itse kyllä juu. Ja asia sovittu.

      Poista