maanantai 23. kesäkuuta 2014

Olin äskettäin mökillä

Olin keskiviikosta perjantaihin lähisukulaisteni kanssa mökillä. En omista siitä palaakaan, mutta olen lainopillisesti katsoen rasite kiinteistölle.

Paikalla oli kolme kiinalaista. He ovat sukulaisiani.

Kun joku kuukausi sitten oli varsin isokokoinen puu kaatunut aittarakennuksen päälle, niin nyt sitten jatkettiin aitan katon korjaamista. Se vaati paljon työtä, mutta homma saatiin lopulta valmiiksi.

Minua häiritsi eniten mökkireissussa se, että minua kaiken aikaa siellä valvoi eräänlainen ihmissyöjäkoira. Sen kanssa olisi voinut leikkiä "syö käteni" -leikkiä. Kaikkiin muihin mökkiläisiimme hän suhtautui asiallisesti.

Toiseksi eniten minua häiritsi viileä, usein sateinen, ilma ja kylmät yöt.

En tehnyt yhtä paljon töitä kuin muut täysi-ikäiset osallistujat. Jonkin verran katsoin pienen veljentyttäreni perään. Kerran myös kävin autolla hakemassa kaupalta juomakelpoista vettä kanisteriin.

Myöhemmin tänä kesänä tehdään mökillä vähemmän töitä, eli saadaan viettää oikeaa mökkiaikaa. Tai eivät minua mökkityöt sinänsä häiritse, mutta toivon, ettei niitä ikinä ole paljon, että ehtii tehdä muutakin...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti