lauantai 6. syyskuuta 2014

Käytiin uusnatsien sivuilla

Minulla on tapana auttaa joskus ihmisiä tietokoneasioissa. Tapahtui jokin aika sitten niin, että olin mennyt opastamaan erästä ihmistä, joka tapaa aina unohdella sitä, miten tietokonetta käytetään. Mutta nyt tapahtui jotain sellaista, mikä pisti vääntämään vatsaa ja sai melkein hiukseni nousemaan pystyyn.

Nimittäin asiakkaani halusi lukea natsien juttuja. Niinpä päädyimme netissä Suomen vastarintaliike -nimisen uusnatsiporukan sivuille. Ja koska asiakas on aina oikeassa, niin en päättänyt lopettaa hommaa lyhyeen. Asiaan vaikutti sekin, että tunsin asiakkaani sen verran hyvin, että tiesin, ettei hänestä ole oikeasti minkäänlaiseksi uusnatsiaktiiviksi.

Tässä välissä voisin lyhyesti kertoa, mitä mieltä olen natsien aatteesta. Minusta kansallissosialismi on järkyttävä ideologia, koska siihen kuuluu demokratianvastaisuus, kiihkonationalismi ja rotuopit, ja koska natsit ryhtyivät hyökkäyssotiin Euroopassa. Puhumattakaan siitä, miten natsit käyttäytyivät sotaretkillään, ja näiden harjoittamasta toisinajattelijoiden, juutalaisten, mustalaisten, slaavien ja vammaisten vainosta ja törkeästä kohtelusta ja myöhemmästä hankkeestaan tuhota juutalaiset sukupuuttoon.

Ja niin minä lueskelin tuon uusnatsiporukan sivustoa asiakkaani kanssa.

Jotkut voisivat kuitenkin ajatella, että on natseilla ollut edistyksellisiäkin ajatuksia. Linkitän seuraavassa muutamaan Suomen vastarintaliike -poppoon nettisivuston artikkeliin, jotka valaisevat tätä asiaa:

Boikotoi Israelia! ("suomalaisyritykset tukevat sionistirikollisuutta")

Syitä tukea Palestiinaa

Kansallissosialistisen Saksan eläinsuojelulait

Johdanto luomutuotantoon osa 1

Johdanto luomutuotantoon osa 2

Johdanto luomutuotantoon osa 3

GMO – ongelmia ja terveyshaittoja

...
PS 13.5.2015: Blogimerkinnän aiheeseen liittyen, olen julkaissut myöhemmin tässä blogissani kirjoituksen otsikolla Mitä mieltä olen kansallissosialismista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti