tiistai 16. syyskuuta 2014

Uni väittelystä tärkeän miehen ja katolisen papin kanssa

Näin perjantain ja lauantain välisenä yönä seuraavanlaista unta:

Olin ulkomailla, jossain banaanitasavallan kaltaisessa maassa. Väittelin ulkosalla kahden ihmisen kanssa, joista toinen oli mies jolla oli Asema ja toinen oli pappi, ilmeisesti katolinen. Pappi oli vanhempi mies, jolla oli kaljua päälaella ja muualla harmaat hiukset.

Ilmeisesti minulla oli aiheena yhteiskunnallinen oikeudenmukaisuus tai jotain sellaista. Jossain vaiheessa pappi vaihtui nuorehkoon pappiin, jolla oli tummat hiukset eikä yhtään kaljua. Koska oli epäiltävissä, että väittelykumppanini pitäisivät minua köyhähkönä huligaanina, niin jossain vaiheessa nostin esille sen, että minä olen oikeastaan maanomistaja. Unessa asunto-osakkeeni oli vaihtunut kokonaiseksi taloksi. Ja sitten minulta kysyttiin, että minä siis asun Suomessa. Minä vastasin, että Suomessa on omistamani talo, mutta minun kotipaikkani on tässä maassa. Nuorehkolle papille tokaisin jossain vaiheessa, että hän ja minä olemme hengellisesti tasa-arvoisia. Tällainen väite olisi saattanut oikeasti ärsyttää katolista pappia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti