maanantai 17. marraskuuta 2014

Jumalasuhde, Jeesus Kristus ja Jumala-jamppa

Kuten monet blogiani pitempään lukeneet tietävät, minulla on ollut jonkinlaisia ongelmia jumalasuhteessani. Loppujen lopuksi on niin, ettei minua oikeastaan edes kauheasti kiinnostaisi uskoa koko Jumalaan. Välillä voi myös tulla mieleen: "Kuka se Jumala oikein kuvittelee olevansa?!!1!!!!"

Jeesukseen Kristukseen uskomisen koen kuitenkin mielekkäänä, vaikka hänellä periaatteessa on jonkinlainen napanuora tuohon Jumalaan. Tämä johtuu siitä, että olen kokenut Jeesuksen henkensä kautta asettuneen minuun. Kristinuskon perusasian oivaltamisesta on minulla kuitenkin kulunut jo hyvin paljon aikaa. Eräs entinen seurakuntatuttuni aikoinaan sanoi, että jos en olisi oivaltanut tuota, niin minä olisin varmaankin agnostikko.

Kun Jeesus on etualalla, niin sillä jumalahypoteesillä ei ole sitten niin hirveästi väliä. Martti Luther oli muuten kuulemma joskus sanonut sellaista, että kun katsoo Jumalaa ohi Kristuksen ilmoituksen, niin hän näyttää saatanalta. Lisäksi sanoisin, että tissit ja vaarinhousut.

...On mielenliikkeitäni kuvaavaa, että nettisivuilleni olin mahdollisesti jo pian 1990-luvun jälkeen pistänyt seuraavan sivun:

Todista, ettei Jumala ole luonut maailmaa!

Sivun sisältö saattaa yllättää jonkun.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti