tiistai 10. maaliskuuta 2015

Jos aito venäläinen perseenpärisytin ei toimi...

Joitakin päiviä sitten katselin Ylen Areenalta dokumentin, jossa käsiteltiin ihmisen loisia. Heisimato esiteltiin hyvin tarkkaan. Mokoma joutuu tai pääsee vatsaan kystan sisällä. Kysta sulaa, ja siitä vapautunut heisimato luikertelee tai ainakin jotenkin matkaa vatsalaukusta suolistoon, jossa se kiinnittyy suolen seinämään. Siellä se viettää sitten heisimatomaista elämää, ja suolessa kulkevasta ruokasulasta imeytyy ravinto sen elimistöön olion ihon kautta.

Se kasvaa, ja lopulta sen jaokkeet irtoavat toisistaan, ja nämä hyppivät, pomppivat ja räpistelevät ihmisen peräsuolessa, josta ne sitten pääsevät peräaukon kautta ulos.

Minulle tuli sen elämästä peräsuolessa mieleen aito venäläinen perseenpärisytin. Aito venäläinen perseenpärisytin ei oikeasti pärisytä persettä, vaikka sen pitäisi. Olen sitä mieltä, että jos joku oikeasti tarvitsisi toimivaa aitoa venäläistä perseenpärisytintä, niin heisimato voisi aikuisen oikeasti korvata sen (siis naudan heisimato, ei sian)!

PS Moninaisia vuosia sitten sain lyhyen koulutuksen, jossa olin, kautta itselleni CD-levyllisen venäläisperäisiä työkaluohjelmistoja moneen tarpeeseen. Koska CD:n sisältö oli lähinnä venäläisperäistä ja koska se pärisytti persettä yhtä hyvin kuin aito venäläinen perseenpärissytin, annoin sille nimeksi venäläinen perseenpärisytin. CD:stä oli minulle hyötyä IT-alan toimissani usean vuoden ajan.

II PS Olin kirjoittanut kerran aikaisemmin nykyiseen Pohjois-Korean diktaattoriin Kim Jong-uniin liittyen myös aidosta venäläisestä perseenpärisyttimestä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti