torstai 29. lokakuuta 2015

Kadun ja pyydän anteeksiantoa

Aikaisemmin tulin julkaisseeksi vaalijärjestelmää koskevan blogimerkinnän, jossa esitin jotain, jollainen minusta olisi ihmisluontoon perustuva luonnollinen asiaintila, mutta jota nykyajan länsimaisten ihmisten olisi käytännössä mahdotonta hyväksyä. Islamilaisessa maailmassa ajatukseni sen sijaan voisi nauttia suurta suosiota. Ei, en anna linkkiä siihen merkintääni enkä myöskään kerro, milloin sen olin julkaissut tai sitä, mikä oli merkinnän täsmällinen otsikko tai aihe.

Olin jopa yrittänyt varmistaa sen, että mahdollisimman harva ihminen tulisi lukeneeksi kirjoitukseni. Julkaisin sen, ja jo minuutin kuluttua vedin sen takaisin. Blogger kuitenkin laittoi julkaisuun aikaleimaksi sen hetken, kun olin sen hetkeksi päästänyt "ulos". Usean päivän päästä, kun olin sen jälkeen julkaissut kuusi blogimerkintää, päästin kirjoitukseni takaisin avoimeen internettiin. Tämän jälkeen kesti vain joitakin tunteja, ja julkaisin vielä yhden merkinnän. Nyt "salainen" blogimerkintäni tippui edelliselle sivulle kätevästi, sillä olen blogin asetuksiin laittanut, että seitsemän blogimerkintää näkyy kullakin sivulla. Tai no, seitsemän merkintää sivulla taitaa olla Bloggerissa oletus.

Vettä on kuitenkin kirjoituksen julkaisun jälkeen virrannut paljon Jordanissa, ja olen sittemmin tullut siihen tulokseen, että en kannatakaan ko. taantumuksellista ajatusta. Kadun ja pyydän anteeksiantoa. Siitä huolimatta, että luin äsken Tiede-lehden sivuilta uutisen tutkimuksesta, jonka mukaan vallankäyttö polkaisee naisten testosteronitason nousuun.

Olen tässä miettinyt, että mikä sai ajatusmaailmani tässä kohden muuttumaan. En keksi vastaukseksi muuta kuin sen, että taidan olla nykyään jonkin verran pirteämpi kuin aikaisemmin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti