torstai 26. marraskuuta 2015

Olin yliopistossa -uni, jossa aiheena syylien maailma

Näin jokin aika sitten seuraavanlaista unta:

Olin aloittanut opiskelut yliopistossa. Professori pisti minut ryhmään opiskelemaan tieteellisen tutkimuksen perusteita. Ryhmämme työn aiheena oli syylät. Minun tehtäväkseni tuli soitella yhdelle tai useammalle asiantuntijalle tiedustellakseni aiheesta. Ensin olin ihan pallo hukassa, että mitä ja kenelle. Mutta sitten sain soitettua erään miespuolisen asiantuntijan numeroon. Numerossa vastasi kuitenkin hänen vaimonsa. Kävi ilmi, että tämä tietää syylistä yhtä paljon kuin miehensäkin, joten puhuin hänen kanssaan. Pitkästi.

Uni liittynee osaltaan siihen, että koska Deadwood-sarjan uusinta oli juuri loppunut televisiosta, ja minun tuli sitä ikävä, niin katsoin siksi Comanche Moon -sarjan uusinnan ensimmäisen jakson. Huomasin katsoneeni jakson jo aikaisemmalla kierroksella. Jaksossa oli joka tapauksessa kohtaus, jossa aavalla preerialla olevat päähenkilöt pohtivat kysymystä, että mikä on nero. Eräs miehistä sanoi, että se on sellainen henkilö, jolla ei ole syyliä.

Jumala taas on sellainen, että me olemme kaikki Jumalan luomia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti