lauantai 2. tammikuuta 2016

Puolentoista käden miekka yöllä

Jokin aika sitten olin mennyt yöllä punkkaan nukkuakseni. Ajatuksiani häiritsi kuitenkin pitkään sängyn vieressä seisova musta siirrettävä vaatekaappi. Se oli kiusannut minua ennenkin. Kaappi ja osa sen lähiympäristöstä muodostivat unenpöpperöisessä mielessäni minuun päin katsovan miehen, joka piti vasemmassa kädessään sivulle ojennettua keskiaikaista puolentoista käden miekkaa. Olin aivan varma, että kyseessä oli tämäntyyppinen miekka. Samalla olin varma siitä, että pimeä huone ja unisuus tekivät aivoilleni tepposia, mutta pelko ei sillä väistynyt. Välillä "mies" näytti jopa olevan entistä lähempänä.

Nettituttuni Tuomo "Squirrel" Hämäläinen harrastaa historiallista miekkailua, ja käsittelee harrastukseensa liittyviä asioita aina välillä blogissaan. Ja kun tuossa puoliunihoureessa olin varma "miehen" pitämän miekan tyypistä, niin voidaan sanoa, että ainakin jotain minä olen Hämäläisen blogista oppinut!

Taisi mennä sinä yönä pari tuntia siinä, kun löhösin punkassa peloissani. Lopulta kyllästyin siihen ja päätin pitää silmäni kaiken aikaa kiinni vilkuilematta sivullepäin ja ruveta nukkumaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti