torstai 27. huhtikuuta 2017

Uni siitä, että opiskelin jossain oppilaitoksessa venäjää

Aikoinaan koulussa opiskelin jonkin aikaa venäjää. En minä eikä yksikään luokan muista venäjää opiskelevista pojista ollut hommassa kovin hyvä. Tytöt olivat keskimäärin parempia. En oppinut siellä kieltä vallan kauheasti ja aikaa myöten olen suurimman osan oppimastani myöskin unohtanut. Venäjän kieleen liittyen näin jokin aika sitten seuraavanlaista unta:

Olin kirjoilla jossakin oppilaitoksessa. Oli venäjän oppitunti. Opettaja käski meidän kirjoittaa jonkinlaisen sadun tai vaihtoehtoisesti tosikertomuksen venäjäksi. Minä sanoin luokassa, että taidan jättää homman kotitehtäväksi. Kotona voisi rauhassa selailla venäjän oppikirjaa, ja saisi ehkä jotain aikaankin.

Olin unessa keksinyt hyvän aiheen kirjoitukselleni. Mutta luokasta lähdettyäni olin unohtanut, että mistä pitikään kirjoittaa. Mietin, että oliko aiheeni muusikko Johnny Cash. En ollut varma.

2 kommenttia: