tiistai 2. toukokuuta 2017

Uni Neuvostoliiton panssarivaunuista Talvisodassa

Näin jokin aika sitten seuraavanlaista unta:

Unessa piti olla kyse Suomussalmen-Raatteen taisteluista Talvisodan aikana. Vihollisella oli käytössään panssarivaunuja. Minulle ei tullut selvää kuvaa, että olivatko panssarit mitä mallia, BT-2, BT-5, T-26 vaiko T-28. Mutta unessa kuitenkin lyhyehkön ajan sisällä suomalaiset saivat tuhottua niitä 15 kappaletta. Ja ilmeisesti siinä oli kova työ.

Unessa olin itse suomalainen sotilas. Olin jossain rakennuksessa. Lähellä taloa oli juuri leimahtanut vihollisen panssarivaunu palamaan, ja minä pelkäsin, että jos joku vaunun miehistöstä pääsee hengissä ulos ja tulee sitten rakennukseen, jossa minä olen, niin joudun itse nitistämään tämän. Yritin valmistautua tilanteeseen henkisesti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti