keskiviikko 13. joulukuuta 2017

Uni aikeesta tehdä yritysreissu Kreikkaan

Kun olin 10.11. Herran vuonna 2017 tullut riennoiltani kotiini ja nauttinut välipalan, minä menin punkkaani viettämään aikaani löhöämällä. Minulle harvemmin tapahtuu nykyään sellaista päiväsaikaan, mutta tällä kertaa nukahdin. Ja näin unta.

Uneni oli sellainen, että olin ilmeisesti Yhdysvalloissa, olin jonkin tärkeän yrityksen palveluksessa ja esimies tai jokin käski minun lähteä tapaamaan jotain tärkeää henkilöä Kreikkaan.

Tässä välissä voisin mainita, että olen elämäni aikana kovin vähän matkustanut minnekään Suomen ulkopuolelle. Siinä eroan veljistäni, jotka ovat nähneet maailmaa melkoisen paljon. Lisäksi se on nykyään periaatteeni, että en matkusta enää minnekään tai matkustan korkeintaan mökille, jonne henkilöautolla pääsee hyvissä olosuhteissa periaatteessa tunnissa, jos ei ole tarvetta pysähdellä matkalla.

Rupesin unessa järjestämään matkaani. Minun piti ruveta katsomaan lentoaikatauluja ja ostamaan lentolippua. Valitettavasti työpaikan (ainoa?) tietokone oli varattu. Siihen oli juuri mennyt istumaan eräs valve-elämän tuttuni. Sanoin hänelle, että tarvitsisin tietokonetta tähän asiaan, ja hän taisi sanoa, että pääsisin sille kohta.

Uni oli pistänyt hieman mutkia suoriksi. Sillä kun olin menossa tietokoneelle, niin kello oli unessa jo vähän yli neljä. Ja vielä samana iltana minun oli ollut määrä tavata kyseinen henkilö Kreikassa. Luulen, ettei matka ole viime vuosina kauheasti nopeutunut siitä kun viimeksi olen ollut lentokoneessa. Joten se kestäisi oikeassa elämässä huomattavan paljon pitempään kuin noin tunnin, johon olin varautunut unessa.

Uneni päättyi siihen, että kahdesta olutkollegastani ensimmäinen soitti minulle. Jouduin heräämään ja vastaamaan puhelimeen. Paha kurki.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti